May 9, 2024

Te invitamos al lanzamiento de la edición en español de La intervención de Cuba en Venezuela:  una ocupación estratégica con implicaciones globales con Carlos Alberto Montaner

Mail from CubaArchive.org
December 9, 2019
View this email in your browser
See English below.

Te invitamos

al lanzamiento de la edición en español de
La intervención de Cuba en Venezuela:
una ocupación estratégica con implicaciones globales

con Carlos Alberto Montaner
en conversación con la autora, Maria Werlau
para abrir el
XI Festival de Arte y Literatura VISTA
el sábado 14 de diciembre 2019
a las 4:30PM
en el American Museum of the Cuban Diaspora
1200 Coral Way, Miami Fl 33145

La intervención de Cuba en Venezuela: una ocupación estratégica con implicaciones globales se publicó en inglés en agosto pasado y ha tenido una gran acogida, con presentaciones en Washington, DC, y San Juan así como numerosos programas de televisión y radio.

El libro describe con rigor académico cómo Cuba “revolucionaria” ocupó a Venezuela, no con una gran fuerza militar in situ, sino asimétricamente, controlando de forma estratégica la seguridad, la economía, la información, las comunicaciones y la sociedad venezolana en su totalidad. Explora cómo surgió y evolucionó la alianza radical entre Cuba y Venezuela así como su plan de integración regional y red criminal internacional. Además, explica cómo, a pesar de ser Cuba mucho más pequeña, pobre y subdesarrollada,  logró el papel dominante con una metodología derivada de su sistema totalitario cuyas implicaciones son globales. Lo publica Archivo Cuba, entidad sin fines de lucro que promueve los derechos humanos con investigaciones y publicaciones.

El XI Festival Vista se llevará a cabo en Miami en el Museo de la Diápora Cubana el sábado 14 y domingo 15 comenzando cada día con un brindis a las 4PM y seguido de presentaciones de libros, música, conversatorios, paneles de debate y un documental.

Desde diciembre de 2014, el Festival Vista brinda un importante espacio de intercambio sobre temas cubanos a reconocidos creadores, activistas y analistas. Este año, el evento se solidariza con la Venezuela avasallada por el régimen castrochavista y con los artistas, escritores y activistas “regulados” (con prohibición de salida) por el Estado cubano. Ver el programa y www.facebook.com/FestivalVista/.

Para más información, comuníquese a [email protected].

Reserva la fecha
18 de diciembre, 2-5pm: “The Dark Reality Behind the Cuban Medical Missions” (La oscura realidad detrás de las misiones médicas cubanas), conferencia auspiciada por el Secretariado General de la OEA y Victims of Communism Memorial Foundation, en Washington D.C. Pronto envíaremos más detalles.

www.ArchivoCuba.org
Por favor apoye nuestra labor.
Se autoriza la distribución y reproducción de este
material siempre que se cite su procedencia
.

www.CubaArchive.org
Please support our work.
Distribution of this material is authorized
as long as its source is credited
.

Free Society Project, Inc. ©All rights reserved, 2019.

You’re invited

to the launching of the Spanish edition of
Cuba’s intervention in Venezuela:
 a strategic occupation with global implications
with Carlos Alberto Montaner and the author, Maria Werlau
opening the XI Vista Festival of Art and Literature
Saturday December 14, 2019
at 4:30PM

at the American Museum of the Cuban Diaspora
1200 Coral Way, Miami Fl 33145

The book Cuba’s intervention in Venezuela: a strategic occupation with global implications was published in English last August and has been widely acclaimed, with presentations in Washington, DC, and San Juan as well as on numerous television and radio programs.

This in-depth and comprehensive investigation describes how “revolutionary” Cuba essentially occupied Venezuela not through a large military force in-situ but asymmetrically, by placing assets strategically to command Venezuela’s security forces, economy, information, communications, and society in general. It explores the evolution of a long-held plan that led to a radical political alliance and regional integration project and the establishment of an international criminal network. Finally, it explains how the much smaller, poorer, and underdeveloped Cuba pulled this off thanks to a unique methodological tool kit arisen from the totalitarian nature of its system. The implications are far from regional. The book Is published by Cuba Archive, a non-profit organization that promotes human rights through research and publications.

The XI Festival Vista will take place in Miami on Saturday 14th and Sunday 15th followed by presentations in Spanish of books, music, conversations, discussion panels and a documentary.  Since December 2014, the Vista Festival provides a space for renowned creators, activists, and analysts to exchange ideas and work on Cuba. This year, it is held solidarity with Venezuela and artists, writers, and civil society activists the State does not allow out of Cuba. See the program and www.facebook.com/FestivalVista/.

For more information, contact [email protected].

SAVE THE DATE
December 18th, 2-5pm: The Dark Reality Behind the Cuban Medical Missions, a conference hosted by the General Secretariat of the Organization of American States and the Victims of Communism Memorial Foundation at the Organization of American States, Washington D.C. Details wiil soon follow.

Copyright © 2019 Free Society Project, Inc. All rights reserved.

Our mailing address is: